Dikecam Sering Ganggu Slot Mega Movie TV3, Respon Hos Nightline Mencuit Hati Netizen.
Dikecam Sering Ganggu Slot Mega Movie TV3, Respon Hos Nightline Mencuit Hati Netizen.

Dikecam Sering Ganggu Slot Mega Movie TV3, Respon Hos Nightline Mencuit Hati Netizen.

Sebelum popularnya laman penstriman dalam talian seperti Netflix dan aplikasi video YouTube, menonton slot Mega Movie setiap Jumaat malam di TV3 adalah perkara wajib dilakukan sebahagian besar daripada kita.

Slot ini yang bermula setiap jam 10 malam dan berakhir beberapa jam kemudian sering membawakan filem-filem terbaik daripada luar negara dan sesuai untuk dijadikan tontonan seisi keluarga.

Bagaimanapun, jika anda merupakan salah seorang peminat tegar slot ini di TV3, pasti anda akan perasan bila tibanya jam 12 tengah malam, kita terpaksa memberi laluan kepada berita berbahasa Inggeris, Nightline selama 30 minit.

Sedih, kecewa dan marah adalah reaksi biasa setiap penonton bila filem yang sedang ditonton terpaksa dihentikan seketika untuk memberi laluan kepada slot berita ini. Berita baiknya, perasaan itu sememangnya dilalui semua orang dan bukannya anda seorang sahaja.

Buktinya, baru-baru ini tular di media sosial perkongsian meme yang melucukan mengenai bagaimana slot Nightline ‘mengacau’ para penonton yang sedang asyik menonton Mega Movie yang ditayangkan.

Lihat saja meme berkenaan dan ia akan mengingatkan kembali kita dengan kenangan masa lalu (kekecewaan) kerana terpaksa menunggu selama setengah jam untuk menunggu filem yang sedang ditonton kembali bersambung.

Daripada Twitter sehinggalah ke Facebook, rata-rata netizen bersetuju dengan perkara berkenaan serta berkongsi gelak ketawa dan pengalaman masing-masing bagaimana slot berita itu suatu ketika dahulu pernah mengecewakan mereka semua di Jumaat malam.

Hos Nightline sendiri beri respons

Tambah menarik, perkongsian meme berkenaan yang tular dan dikongsikan di pelbagai platform media sosial itu turut mencuri tumpuan salah seorang hos Nightline yang sering membuat kemunculan di tengah-tengah malam sebelum ini.

Hos berkenaan, Raymond Goh dalam satu ciapan di Twitter berseloroh bersama para netizen dengan memberikan respon yang melucukan kepada meme berkenaan.

“Hati-hati, saya akan membaca berita (lagi) malam ini,” tulisnya ringkas.

“Hati-hati, saya akan membaca berita (lagi) malam ini,” tulisnya ringkas.

Walaupun slot berita itu sebelum ini sering ‘mengacau’ di tengah-tengah malam sewaktu kita sedang asyik menonton filem-filem yang ditayangkan, namun ianya tidak dapat dinafikan menjadikan pengalaman itu lebih bermakna.

Mungkin jika tanpa gangguan daripada Nightline ini, kita semua tidak akan berbicara dan mengimbau kembali kenangan silam menonton TV bersama keluarga yang pernah menjadi suatu kebiasaan sebelum popularnya teknologi penstriman seperti hari ini. Terima kasih kepada TV3, Mega Movie dan tidak lupa juga Nightline yang pernah menghiburkan kita suatu ketika dahulu.

Berita Penuh: TheVocket

 

(Visited 195 times, 1 visits today)

COMMENTS