Pengasas produk mi segera popular Indomie, meninggal dunia
Pengasas produk mi segera popular Indomie, meninggal dunia

Pengasas produk mi segera popular Indomie, meninggal dunia

Hari ini adalah hari yang menyedihkan bagi pencinta mi segera di Indonesia dan seluruh dunia ketika kita meratapi pemergian Nunuk Nuraini, pengasas pelbagai rasa Indomie. Dia meninggal dunia pada usia 59 tahun.

Berita kematiannya diumumkan oleh Indofood, syarikat di sebalik mi segera yang disayangi.

“Ibu Hajjah Nunuk Nuraini meninggal dunia [semalam] dan kembali dengan tenang kepada Allah,” kata jurucakap Indofood, Nurlita Novi Arlaida, tanpa menyatakan penyebab kematiannya.

Nunuk, lulusan jurusan teknologi makanan Universiti Padjadjaran (Unpad) di Bandung, Jawa Barat, bekerja sebagai
pengurus pengembangan rasa di bahagian mi segera Indofood selama hampir 30 tahun. Beberapa ciptaannya yang enak untuk Indomie
termasuk rasa tradisional Indonesia seperti soto, rendang, kari ayam, dan sambal matah, serta OG mie goreng (mi goreng).

Cukup untuk mengatakan bahawa mie goreng Indomie adalah sumber kebanggaan bagi setiap orang Indonesia, dengan rasa yang tidak tergantikan yang selalu memuaskan hati kita yang suka mie. Indomie juga dikenal dan dinikmati oleh orang di lebih dari 80 negara di seluruh dunia, seperti Nigeria – di mana ia telah menjadi nama rumah tangga ⁠- serta Australia dan AS, untuk beberapa nama.

Meninjau di twitter, ramai yang terkejut dengan pemergiannya dan mendoakan agar beliau di tempat dalam kalangan orang yang beriman.

Sumber Artikel

(Visited 103 times, 1 visits today)

COMMENTS